Veelgestelde Vragen

Hier vind je een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Dan kun je altijd contact opnemen.

1. Is dit betrouwbaar?

Ja, zeker! Hier nog drie extra punten om je vertrouwen te winnen:

  • Wij zijn een geregistreerd bedrijf bij de Kamer van Koophandel onder nummer 52014460.
  • Je bent van harte welkom om langs te komen bij ons op kantoor in Utrecht.
  • We zijn gecontroleerd door Stichting Webwinkelkeur en hebben daar honderden lovende reviews.

2. Wat moeten jullie met al die Games?

Gamen tot we erbij neervallen! Gelukkig doen we dat niet alleen zelf, maar zoeken we voor je spullen ook een nieuw thuis bij andere gamers. Dat doen we via onze verkoopsite RetroPlaystationKopen.nl.

3. Kan ik Playstation producten combineren met verkooporders van Nintendo en Xbox?

Yes, dat is geen probleem. Je kunt je losse verkopen plaatsen op NintendoVerkopen.nl, PlaystationVerkopen.nl en XboxVerkopen.nl. Vervolgens kun je ze gezamelijk afgeven of opsturen, en heb je dus maar één verzendlabel nodig. Zorg er wel voor dat je producten voor de verschillende websites goed gescheiden zijn - bijvoorbeeld door twee of drie kleine dozen te combineren in één grotere doos.

4. Ik kan het product dat ik wil verkopen niet vinden.

In sommige gevallen kun je producten die niet in de database staat toch aan ons verkopen. Zie deze pagina voor meer informatie.

5. Ik weet niet of de producten het nog doen en kan ze niet testen. Kan ik ze toch verkopen?

In dit geval kun je gewoon de paklijst samenstellen met de aanname dat alle producten goed werken. Na ontvangst testen wij alles. Als dan blijkt dat bepaalde producten niet goed functioneren, zullen we op basis daarvan een alternatief prijsvoorstel doen.

6. Mijn verkooporder staat in quarantaine. Wat betekent dat?

Voor sommige producten is het aanbod groter dan de vraag. Als jouw order in quarantaine staat, moeten we nog even handmatig naar je order kijken om te zien of we de producten in kunnen nemen. Stuur je spullen dus nog niet op. Je hoort uiterlijk de eerstvolgende werkdag van ons.

7. Moet ik de verzendkosten zelf betalen?

Je krijgt van ons een verzendlabel waarmee je het pakket kosteloos kunt verzenden met PostNL. Dit label kun je uitprinten en op de doos plakken en dan kun je het pakket afgeven bij ieder PostNL verzendpunt. Op het label staat ook een track-en-trace code, zodat je het pakket zelf kunt volgen.

In dit geval verrekenen we € 3.95 aan kosten voor het label bij de uitbetaling. Indirect doe je zo dus wel een bijdrage aan de verzendkosten, maar hoef je het niet voor te schieten. Mocht de koop uiteindelijk niet door gaan, heeft het je dus ook niets gekost.

Je kunt er ook voor kiezen om het op je eigen manier te verzenden of langs te brengen.

8. Kan ik de producten ook langsbrengen?

Zeker, je bent van harte welkom bij ons op kantoor in Utrecht. Het is wel belangrijk dat je eerst via de website je verkooporder afrondt. Hierna kun je het pakket tijdens kantooruren afgeven op Atoomweg 50 in Utrecht.

9. Wat gebeurt er nadat jullie de producten hebben ontvangen?

Na ontvangst van de producten worden ze bij ons uitgebreid getest en beoordeeld. Als alles klopt, sturen we je een bevestiging en is de verkoop afgerond. In dat geval staat het totale bedrag binnen 3 werkdagen op je rekening.

10. Wat gebeurt er als jullie het niet eens zijn met mijn beoordeling?

In sommige gevallen kan het zo zijn dat onze beoordeling anders is dan die van jou. Bijvoorbeeld als producten bij aankomst niet goed werken of als de staat van de producten heel anders is dan jij aangegeven had. In dat geval doen wij je een alternatief prijsvoorstel en heb jij 2 opties.

  • Als je akkoord bent, is de verkoop alsnog afgerond en staat het nieuwe bedrag binnen 3 werkdagen op je rekening.
  • Daarnaast heb je de mogelijkheid om ons voorstel te weigeren. In dat geval sturen wij je producten kosteloos terug. De ervaring leert dat terugsturen gelukkig vrijwel nooit nodig is, maar weet in ieder geval dat je dat achter de hand hebt.

Het afgelopen jaar is gemiddeld 90.5% van het zelf ingevulde bedrag uitbetaald.

11. Wat kan ik doen om de kans te vergroten dat alles geaccepteerd wordt.

Het belangrijkste is om eerlijk te zijn. Dus zorg dat je de producten goed test en wees eerlijk in je beoordeling van de staat.

12. Wat is de aanleverbonus?

Je kunt een extra vergoeding verdienen door je producten netjes bij ons aan te leveren.

Gemiddeld genomen verdienen verkopers 60% van de maximale aanleverbonus.

Dit kun je doen om je aanleverbonus te maximaliseren:

  • Beoordeel je producten goed en eerlijk, zodat we geen correcties hoeven te maken.
  • Bindt bekabeling bij elkaar (bijv. met elastiekje).
  • Verpak de producten op volgorde van de pakbon (alfabet) in de doos.

13. Wanneer krijg ik uitbetaald?

Zodra de verkoop is afgerond, boeken we het overeengekomen bedrag zo snel mogelijk over. Het bedrag staat in ieder geval binnen 3 werkdagen op je rekening.

14. Ik verveel me. Kun je een foto van een kat laten zien?

Tuurlijk, geen probleem.

Veelgestelde Vragen Kat